Dětský koutek pro aquapark

Datum: srpen - prosinec 2016

Partneři: MalujemeJinak - Lukáš a Aleš Veselí - nástěnné malby

Dětský koutek při restauraci aquaparku byl další pěknou výzvou. Návaznost na vodní svět byla původním konceptem, který oslovil ředitele restaurace i ředitele celého resortu. Tak vznikla první verze návrhu.

Varianta 1.

Ve velkém otevřeném prostoru restaurace je pro dětský koutek vymezený dlouhý, ale úzký prostor, jehož součástí jsou i nosné sloupy. Mým záměrem bylo opticky propojit prostor restaurace a koutku, netvořit žádné příčky ani bariéry. A chtěla jsem využít už osvědčený koncept - esteticky příjemné pro děti i rodiče, spíše relaxační prostor po návštěvě vodního světa. Na stávající malbu žraloka, která měla zůstat zachovaná, pánové Veselí navázali svojí verzí podmořského světa. Prostrorové prvky inspirovalo mořské písečné  dno, lastury, světla medúzy. V plánu byla plentená lastura coby domeček, multifunkční hrací plocha/stolek z MDF, volný prostor, polštáře, stavebnice. Připravené bylo místo pro maminky malých dětí (přebalování, MWtrouba). Shoda panovala s pány řediteli, bohužel ne s majitelem aquaparku. 

Varianta 2.

Tak vznikla varianta druhá. Pan majitel chtěl prostor rozdělit na části, každá měla být pro jinou věkovou kategorii. Pro teenagery chillout s playstations, pro malé děti herrna se stavebnicemi, pro mladší školní věk něco "akčního" - zvolila jsem lezeckou stěnu. Stále jsem se snažila zachovat téma vodního světa a příčky udělat pro děti průchozí. Většinu původních prvků jsem zachovala. Ani toto neprošlo - stále málo rozdělené, málo akční.

Varianta 3.

Pro třetí verzi byl pan majitel v požadavcích konkrétnější - rozdělení na 3 "pokojíčky" - pro malé děti mořský svět, pro starší džungle, pro teenagery vesmír. Úzký dlouhý prostor se tak rozdělil na 3 kóje, pánové Veselí upravili návrhy výmalby, přibyly nové prvky, jiných jsem se musela vzdát. V moři vznikl kuličkový bazén, domeček ve tvaru vraku lodi. Džungle dostala svůj domek ve větvích, lana ke šplhání a houpání, kuželky a šipky. Vesmír je ve stylu řídícího vesmírného střediska s playstations a stylovým sezením.

Toto je finální verze mých návrhů. Každá z variant má svá pozitiva i mínusy, vždy jsem se snažila najít to nejlepší řešení s ohledem na měnící se požadavky. Výsledek je, že s mým návrhem teď nakládá někdo jiný, zasahuje do něj a já nemám kontrolu nad výsledkem. I tak funguje svět designu, když se vaše vize nepotká s vizí klienta.